Personel
Rok 2023/2024
Dyrektor przedszkola - Paweł Markowicz
Wykształcenie wyższe ekonomiczne. Od ponad 11 lat prowadzę wraz żoną przedszkole Żyrafa i Przyjaciele. Amatorsko gram w koszykówkę.
Z-ca dyrektora - Anna Markowicz
Nauczyciel z 15-letnim doświadczeniem. Ukończyłam studia podyplomowe w zakresie Organizacja i zarządzanie oświatą. Zainteresowania to dobra książka i kabaret.
Nauczyciel przedszkolny, Nauczyciel j. angielskiego - Oliwia Świda
Ukończyłam studia licencjackie na kierunku Pedagogika - specjalność opiekuńczo - wychowawcza. Obecnie kończę studia magisterskie na kierunku Pedagogika - Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna. Bardzo lubię czytać książki i podróżować, a w wolnych chwilach amatorsko zajmuję się wedding plannerem.
Logopeda - Joanna Dąbecka
Magister Pedagogiki, Oligofrenopedagog, Logopeda przedszkolny i szkolny. Od 2012 roku pracuję na stanowisku logopedy w Szkole Podstawowej na 12 z Oddziałami Integracyjnymi w Chorzowie. W 2013/2014 brałam udział w projekcie „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego” – prowadziłam zajęcia logopedyczne dla dzieci z trudnościami w komunikacji językowej. Rozpoczynam studia podyplomowe na kierunku Surdopedagogika. Zainteresowania: coaching – rozwój osobisty człowieka, psychologia, w wolnych chwilach czytam, chodzę do kina i teatru. Lubię się rozwijać, cieszę się życiem, staram się doceniać to co przynosi mi każdy dzień.
Katechetka - Danuta Meus
Ukończyłam studia na Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie uzyskując tytuł magistra teologii. Od ponad 20 lat pracuję z dziećmi w szkole i w przedszkolu. Ukończyłam również stadia podyplomowe w zakresie oligofrenopedagogiki i surdopedagogiki. Lubię pracę z dziećmi. W wolnym czasie czytam książki i podróżuje.
Pomoc nauczyciela - Wiktoria Mały
Ukończyłam Technikum na kierunku Technik obsługi turystycznej.
Praca w Przedszkolu Żyrafa i Przyjaciele jest moją pierwszą pracą, sprawia mi ona dużo radości, ponieważ bardzo lubię kontakt z dziećmi.
Doświadczenie w pracy z dziećmi w różnym wieku zdobyłam podczas wolontariatu w Młodzieżowym Domu Kultury w Chorzowie, gdzie sprawowałam nad nimi opiekę i pomagałam podczas różnych zajęć.
Kontakt z maluchami mam również w rodzinie. Dodatkowo w szkole ukończyłam certyfikowany kurs Animatora Czasu Wolnego.
W wolnych chwilach słucham muzyki, oglądam filmy, spotykam się z przyjaciółmi oraz rozwiązuje sudoku.
Nauczyciel - Bogumiła Koterwa
Ukończyłam Państwową Szkołę Muzyczną I i II Stopnia w Bytomiu, Wydział Rytmiki - tytuł zawodowy muzyk.
Studia pedagogiczne - Wydział Artystyczny - specjalność nauczycielska U.Ś. w Katowicach.
Autorka 5 książek muzyczno-poetyckich dla dzieci i młodzieży - Wydawnictwo Muzyczne w Warszawie.
Uwielbiam dzieci i pracę z nimi.
Poprzez rozwijanie podstawowych predyspozycji i zainteresowań, umiejętności, uzdolnień dzieci uzyskujemy oczekiwany efekt naszej pracy - uśmiech i radość przedszkolaków.
W procesie kształtowania osobowości dzieci ważną rolę spełnia kontakt z muzyczną praktyką
(rytmika, zabawy muzyczne).
Najistotniejszy jest fakt korzystnego wpływu zajęć muzycznych na rozwój procesów poznawczych,
emocjonalnych utrzymujących równowagę psychiczną dzieci.
Różnorodność środków i metod nauczania sprawia, że realizacja treści programowych wymaga od osoby pracującej w przedszkolu starannego przygotowania od strony metodycznej.
Istotne jest, aby od najmłodszych lat prezentować przedszkolakom muzykę różnorodną pod względem wykonania, brzmienia i gatunku.
Dzięki tworzeniu zmiennych form muzycznego działania (słuchanie, odtwarzanie) wprowadzamy dzieci w "cudowny świat muzyki ".
Zwrócona ku przyszłości podchodzę z wielkim entuzjazmem do nowości pedagogicznych i metodycznych.
Moje przesłanie - KAŻDY PRZEDSZKOLAK JEST WYJĄTKOWY I NAJWAŻNIEJSZY.
Terapeuta zajęciowy - Natalia Duda
Ukończyłam studia licencjackie z zakresu oligofrenopedagogiki, edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz magisterskie z terapii pedagogicznej. Staram się wciąż rozwijać poprzez udział w wielu szkoleniach i studiach podyplomowych. Jestem m.in. absolwentką kierunków diagnoza i terapia integracji sensorycznej i edukacja i rehabilitacja osób ze spektrum autyzmu. Obecnie jestem studentką ostatniego roku studiów z psychologii oraz interwencji kryzysowej. Posiadam certyfikaty ze szkoleń treningu umiejętności społecznych oraz terapii ręki. W pracy z dziećmi najważniejsze są dla mnie relacje i terapia przez zabawę, bo właśnie ona przynosi największe efekty. W wolnym czasie uwielbiam czytać książki i odwiedzać nowe miejsca.