Personel
Rok 2023/2024
Dyrektor przedszkola - Paweł Markowicz
Wykształcenie wyższe ekonomiczne. Od ponad 11 lat prowadzę wraz żoną przedszkole Żyrafa i Przyjaciele. Amatorsko gram w koszykówkę.
Z-ca dyrektora - Anna Markowicz
Nauczyciel z 15-letnim doświadczeniem. Ukończyłam studia podyplomowe w zakresie Organizacja i zarządzanie oświatą. Zainteresowania to dobra książka i kabaret.
Nauczyciel przedszkolny, Nauczyciel j. angielskiego - Oliwia Świda
Ukończyłam studia licencjackie na kierunku Pedagogika - specjalność opiekuńczo - wychowawcza. Obecnie kończę studia magisterskie na kierunku Pedagogika - Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna. Bardzo lubię czytać książki i podróżować, a w wolnych chwilach amatorsko zajmuję się wedding plannerem.
Pomoc nauczyciela - Magdalena Soblik
Jestem absolwentką studiów magisterskich na kierunku filologia germańska i przez kilka ostatnich lat zdobywałam doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą zarówno w kraju, jak i za granicą.
Systematycznie podnoszę swoje kwalifikacje zawodowe, biorąc udział w kursach, szkoleniach i konferencjach. Na początku 2021 roku uczestniczyłam w szkoleniu na asystentkę nauczyciela przedszkola. Celem kursu było nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie pracy opiekuńczo-wychowawczej. Miałam również możliwość poznania podstaw wczesnego wspomagania rozwoju dzieci oraz pedagogiki specjalnej.
W lipcu br. miałam szczęście dołączyć do zespołu Przedszkola Żyrafa i Przyjaciele w Chorzowie. Ta praca sprawia mi ogromną radość i daje niezwykle dużo satysfakcji.
W pracy pedagogicznej poszukuję nowatorskich rozwiązań i ciekawych pomysłów, stawiam na pozytywne nastawienie, a uśmiech dziecka jest największą motywacją do działania. Interesuję się psychologią oraz dydaktyką języków obcych. W wolnych chwilach spotykam się z przyjaciółmi, lubię jeździć na rowerze oraz podróżować.
Logopeda - Joanna Dąbecka
Magister Pedagogiki, Oligofrenopedagog, Logopeda przedszkolny i szkolny. Od 2012 roku pracuję na stanowisku logopedy w Szkole Podstawowej na 12 z Oddziałami Integracyjnymi w Chorzowie. W 2013/2014 brałam udział w projekcie „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego” – prowadziłam zajęcia logopedyczne dla dzieci z trudnościami w komunikacji językowej. Rozpoczynam studia podyplomowe na kierunku Surdopedagogika. Zainteresowania: coaching – rozwój osobisty człowieka, psychologia, w wolnych chwilach czytam, chodzę do kina i teatru. Lubię się rozwijać, cieszę się życiem, staram się doceniać to co przynosi mi każdy dzień.
Katechetka - Danuta Meus
Ukończyłam studia na Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie uzyskując tytuł magistra teologii. Od ponad 20 lat pracuję z dziećmi w szkole i w przedszkolu. Ukończyłam również stadia podyplomowe w zakresie oligofrenopedagogiki i surdopedagogiki. Lubię pracę z dziećmi. W wolnym czasie czytam książki i podróżuje.
Pomoc nauczyciela - Wiktoria Mały
Ukończyłam Technikum na kierunku Technik obsługi turystycznej.
Praca w Przedszkolu Żyrafa i Przyjaciele jest moją pierwszą pracą, sprawia mi ona dużo radości, ponieważ bardzo lubię kontakt z dziećmi.
Doświadczenie w pracy z dziećmi w różnym wieku zdobyłam podczas wolontariatu w Młodzieżowym Domu Kultury w Chorzowie, gdzie sprawowałam nad nimi opiekę i pomagałam podczas różnych zajęć.
Kontakt z maluchami mam również w rodzinie. Dodatkowo w szkole ukończyłam certyfikowany kurs Animatora Czasu Wolnego.
W wolnych chwilach słucham muzyki, oglądam filmy, spotykam się z przyjaciółmi oraz rozwiązuje sudoku.
Pomoc nauczyciela - Bogumiła Koterwa
Ukończyłam Państwową Szkołę Muzyczną I i II Stopnia w Bytomiu, Wydział Rytmiki - tytuł zawodowy muzyk.
Studia pedagogiczne - Wydział Artystyczny - specjalność nauczycielska U.Ś. w Katowicach.
Autorka 5 książek muzyczno-poetyckich dla dzieci i młodzieży - Wydawnictwo Muzyczne w Warszawie.
Uwielbiam dzieci i pracę z nimi.
Poprzez rozwijanie podstawowych predyspozycji i zainteresowań, umiejętności, uzdolnień dzieci uzyskujemy oczekiwany efekt naszej pracy - uśmiech i radość przedszkolaków.
W procesie kształtowania osobowości dzieci ważną rolę spełnia kontakt z muzyczną praktyką
(rytmika, zabawy muzyczne).
Najistotniejszy jest fakt korzystnego wpływu zajęć muzycznych na rozwój procesów poznawczych,
emocjonalnych utrzymujących równowagę psychiczną dzieci.
Różnorodność środków i metod nauczania sprawia, że realizacja treści programowych wymaga od osoby pracującej w przedszkolu starannego przygotowania od strony metodycznej.
Istotne jest, aby od najmłodszych lat prezentować przedszkolakom muzykę różnorodną pod względem wykonania, brzmienia i gatunku.
Dzięki tworzeniu zmiennych form muzycznego działania (słuchanie, odtwarzanie) wprowadzamy dzieci w "cudowny świat muzyki ".
Zwrócona ku przyszłości podchodzę z wielkim entuzjazmem do nowości pedagogicznych i metodycznych.
Moje przesłanie - KAŻDY PRZEDSZKOLAK JEST WYJĄTKOWY I NAJWAŻNIEJSZY.
Pomoc nauczyciela - Natalia Kowalska
Jestem studentką na kierunku językoznawstwo stosowane z językiem angielskim i francuskim ze specjalnością tłumaczeniową na Uniwersytecie Śląskim. Obecnie również pracuję jako opiekunka dziecięca i korepetytorka języka angielskiego. Swoje doświadczenie pracy z dziećmi zaczęłam zdobywać już w liceum, gdzie pomagałam prowadzić zajęcia dla dzieci w ramach wolontariatu. Brałam udział w programie edukacyjno-kulturowym "Au Pair" we Francji. Spędziłam tam 6 miesięcy, zajmując się trójką chłopców oraz rozwijając swoje umiejętności językowe. Uwielbiam łączyć swoje wykształcenie lingwistyczne wraz z opieką nad dziećmi. W najbliższej przyszłości zamierzam zrobić kurs na asystenta nauczyciela przedszkola, aby poszerzyć swoje kwalifikacje oraz wiedzę teoretyczną. Prywatnie lubię czytać artykuły o modzie, kosmetykach oraz pogłębiać wiedzę na temat kultury frankofońskiej.